Fittie tussen een eekhoorn en Rico de specht

Afgelopen zomer zat ik in een fotohut met als doel eekhoorntjes te fotograferen. Naast eekhoorntjes verschenen er ook de nodige vogeltjes voor de hut. Ik kreeg een paar keer een eekhoorn tegelijkertijd in beeld met een specht (als ik het goed gezien heb de Middelste bonte specht).

De twee kregen het steeds weer met elkaar aan de stok, iedere keer zochten ze elkaar op met het nodige gesnauw tegen elkaar. Geweldig grappig om te zien.

Dit was het eerste plaatje van de twee samen:
Er lagen wat nootjes bij de boom en dit lustten ze allebei wel (of alledrie, zie je die oortjes rechts achter de boom). Even voor de duidelijkheid op het moment van de het maken van de foto's lagen er al flink wat nootjes gewoon uit de bomen op de setting. Daarnaast is er heel minimaal bijgevoerd met door de eigenaar van de hut geselecteerd dier-eigen voedsel. Er lag dus echt geen overload aan voer op de setting, maar slechts heel bescheiden. 

Oh ja, en de foto's zijn bij lange na niet scherp op alle punten. Ik was nl steeds ingesteld op 1 dier, dus of de eekhoorn of de specht. Met het gekozen diafragma en de snelheid van de dieren was het alleen mogelijk ze beide scherp te krijgen wanneer ze op dezelfde afstand van mij zaten en dat was maar in een paar foto's het geval. Ach ja... je kunt niet alles hebben. Maar het is een grappig verhaal en daarom post ik ze toch.

Wow, close encounter!!

Deze vind ik zelf erg leuk!



Je zou denken dat de specht het aflegt tegen de eekhoorn, maar niets is minder waar. Hij geeft zich niet zomaar gewonnen en blijft naar de boom toevliegen.


Ga weg, dit is mijn boom lijkt de specht te roepen, maar de eekhoorn heeft er opnieuw geen boodschap aan.


Het gaat maar door.


Op het moment dat ik denk dat het eindelijk klaar is en de specht naar een hogere boom vliegt, rent de eekhoorn toch weer diezelfde boom in en zoeken ze elkaar weer op. Niet te geloven dit.

Dit was het dan.... althans tussen de eekhoorn en de specht. De eekhoorn druipt af.

Meneer de Middelste Bonte specht vond het echter nodig om dezelfde discussie ook aan te gaan met zijn neef de Grote bonte specht. En toen begon het weer van voren af aan... wat een opgewonden standje.



En gewonnen!! 2-0 voor deze specht even voor het gemak maar Rico genoemd! :) 










Reacties

Populaire posts