Zeekraal

Vorig jaar begin september wilde ik heel graag de paarse heide gaan fotograferen, maar we weten allemaal hoe dat afliep. De heide was bruin en verre van paars. Toch blijft die behoefte aan kleurrijke plaatjes dan hangen op de een of andere manier. En toen las ik over een ander fenomeen.

Zeekraal! In september staan de slikken vol met knalroze/rode zeekraal. Een prachtig gezicht. Nu is zeekraal zeer kwetsbaar en dus moet je je goed inlezen waar je het kunt vinden en belangrijker nog waar je het mag fotograferen. We willen natuurlijk niet de natuur beschadigen. Ik koos na veel mailen en rondbellen voor de Slikken van Flakkee. Nog steeds mag je daar niet overal lopen, maar volgens mij mocht het op dit stukje wel en natuurlijk ben ik heel voorzichtig geweest. De kleuren waren adembenemend mooi. Ik had toen wel een ochtend gekozen waarop het flink waaide, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dit schattige kleine vogeltje had veel moeite om rechtop te blijven. Het werd keer op keer weggeblazen!


Naast de zeekraal zijn de Slikken van Flakkee heel rijk aan vogels. Dus het is sowieso een bezoekje waard. Er zijn natuurlijk ook andere plekken waar je zeekraal kunt vinden, dus zoekt en gij zult vinden.


Ik ben er dit jaar niet geweest, dus ik weet niet of het nu net zo mooi is als vorig jaar. Maar dit is wat je kunt verwachten. Veel plezier!





Heb je ook bloeiende zeekraal gefotografeerd? Post je foto dan op Instagram en tag @in2picturesnature en/of gebruik de hashtag #in2zeekraal. Wie weet feature ik jouw foto op mijn insta stories!




Reacties

Populaire posts