De grote vos!

Zomer Excursie naar de AWD op 6 augustus 2019.

Tijdens de middagexcursies naar de AWD hebben we altijd de hoop om een vos te vinden. Zo ook gisteren, helaas hadden we gisteren niet het geluk dat een vos ons pad kruiste, maar ja, het is de natuur en die kunnen we gelukkig niet sturen. 
Maarrrrrr... eigenlijk zagen we wel een vos, haha! Dit is weer zo'n vreemd maar grappig verhaal.

Ik moet even bij het begin beginnen hoor, anders kun je er geen touw aan vastknopen.
In het voorjaar fotografeerde ik al een paar ik een enorm harige rups. Ik wist toen de naam niet en heb het gegoogeld. Gisteren dacht ik mij te herinneren dat het de rups was die hoorde bij de vlinder genaamd "grote vos". Dus ik heb ter plekke de grote vos gegoogeld en de plaatjes kwamen aardig overeen met de vlinders die we hier tegenkwamen. That makes sense, dacht ik nog, want als ik die rupsen hier veelvuldig zie dan is het ook niet gek dat er nu zoveel van deze vlinders vliegen. 

Dus ik grapte nog... nou mocht het niet lukken met de vossen dan hebben jullie in ieder geval een grote vos op de foto! Flauw grapje ik weet het. En achteraf blijkt dat dat wel een beetje de goden verzoeken was, want die "echte" vos zagen we inderdaad niet.
Maar wat is nou de grap. Ik heb zojuist nog even opgezocht hoe de rups nou eigenlijk heet, maar dat was dus de rups van de grote BEER vlinder! Een totaal andere vlinder dan die we zagen... hoe gek, dat ik dan ter plekke (kennelijk verzin) dat dit de grote vos vlinder is en dat ook aardig lijkt te kloppen, terwijl ik dacht dat deze bij de grote beer rups hoorde... nou ja, whatever. Het maakt helemaal niks uit hoe de vlinder heet, het is een plaatje en dat we de echte vos niet zagen, dat was jammer. We hebben er flink wat kilometers voor gelopen, maar daarentegen hadden we een geweldige middag, waarop we heel veel moois hebben gezien en gelachen hebben met een gezellige groep meiden! Dus de middag kon alsnog niet meer stuk. Al had ik toch heel graag afgesloten met een echte "grote vos" foto!!
Voor nu moeten jullie het dus maar met deze doen... haha!

Boven, de grote vos vlinder (denk ik althans, ik ben geen kenner)

De grote beer rups!

Reacties

Populaire posts