Lago di Braies / Pragser Wildsee

Allereerst maar even de foto die iedereen op deze plek schiet, maar ook meteen de reden waarom dit plekje hoog op mijn bucketlist kwam. Want echt hoor... zulk azuur blauw/groen water dat kan toch bijna niet echt zijn. Maar hoe meer ik erover opzocht hoe echter het toch werd. Dus toen we dit jaar plannen maakten voor ItaliĆ«, besloot ik op de "terugweg" een paar dagen Dolomieten erbij te pakken zodat we deze plek met eigen ogen konden beoordelen. En ik kan je zeggen, de internet plaatjes hebben niet gelogen, want het is echt zo mooi en het water is echt zo blauw/groen als op de foto. Ik heb ook foto's met de iPhone gemaakt en daarop zie je hetzelfde. Natuurlijk heeft de foto nabewerking ondergaan, maar dat hebben al mijn foto's. Contrast, niveau's, doordrukken, tegenhouden, het ge-eikte. En geloof het of niet maar ik heb nog wat blauw eruit gehaald omdat door contrastverhoging de verzadiging ook altijd meteen mee gaat. Maar ach... al dat technische geklets is nergens voor nodig, want deze plek is nou eenmaal bloedmooi.... Iedereen die hier geweest is komt met mooie foto's thuis dat kan niet anders ongeacht of de foto met de duurste apparatuur of met een telefoon is geschoten. 
Maarrrrrr ik ben dan ook wel heeeeel erg blij met de foto's van deze plek.
Komt ie...
En waar is dit dan??
LAGO DI BRAIES ofwel PRAGSER WILDSEE

Oh ja, als je deze plek wilt bezoeken, ga vroeg, heel vroeg. Ten eerste is het licht dan op zijn mooist en het water het meest gekleurd. Ten tweede zijn de busladingen toeristen dan nog niet gearriveerd!














Reacties

Populaire posts