Das pech.... DAS weg!

Ken je het verhaal van een dolfijnen trip zonder dolfijnen? Een elanden-safari zonder elanden? IJsland zonder Noorderlicht? Een berenhut zonder beren en een dassenhut zonder dassen? Nee??? Nou.... welcome to my life!! 😂🤣

Mijn excursies zijn 9 vd 10 keer heel succesvol maar wanneer ik zelf iets onderneem dan gaat het toch regelmatig fout. Zo ook gisteravond. Al twee jaar wordt deze hut verhuurd om daarvan uit dassen te spotten en iedere avond is er succes. Maar nu was ik er!! Nog voordat we de hut binnenstapten hoorden we al twee knallen van een jachtgeweer en meteen wist ik, dit gaat hem niet worden. De gids had dat nog nooit eerder gehoord (regelmatig terugkerende quote). Maar half 8 kunnen ze al komen, Guy was overtuigd, Aleijda en ik niet... maar toch waren we vol goede moed. Om 8 uur zei hij, als ze er om 8 uur niet zijn dan komen ze om 9 uur (briljante conclusie van deze schattige lieve man). En om 9 uur zei hij, als ze er om 15 over 9 niet zijn dan komen ze later... en om half 10, gisteren was er een grote show om 21:45, dus ze komen zo. Ze komen altijd, moeten toch eten. Inmiddels was het licht al zo slecht dat er niet meer te fotograferen viel. Om 22:15 gaf ik aan wel klaar te zijn, maar nee, Guy zei je moet nooit weggaan voor half 11. Ik ruimde mijn spullen op, Guy liep in zijn knalgele shirt (advies was camouflerende kleding te dragen) naar buiten en richtte met zijn hoofdlamp richting het nest en daar idd liep een zwarte schim met witte delen in zijn vacht. Dat was meneer of mevrouw Das. Amper te zien, maar het was er eentje. Lichtelijk teleurgesteld weer weg gegaan, ondertussen een fantastische zonsondergang gemist. Maar wat hebben we ongelofelijk gelachen om en met die lieve gids Guy, hij gaf steeds een antwoord wat eigenlijk nooit klopte met de vraag, maar hij was vol passie over zijn werk en kon wel huilen dat we het niet goed gezien hadden. Aleijda en ik niet hoor, jammer maar dat is de natuur. Die kan en wil je niet sturen. Prima zo, volgende keer beter. Maar het zou best eens leuk zijn als het een keertje gewoon wel lukte! 😂😂

Maarrrrr vandaag tijdens een prachtige wandeling vanuit onze geweldige B&B Ard’envie (Dat is echt een aanrader, wat geweldig) zagen we talloze prachtige libellen, knalblauw, zo mooi. En ineens had ik dit tafereeltje voor mijn lens. Best lekker, uit de hand geschoten dus had scherper gekund maar vooruit. Ik ben er blij mee.
#wezijnweereenervaringrijker


Reacties

Populaire posts